Preguntes més freqüents

Qui pot utilitzar la biblioteca?
L’accés a la biblioteca és lliure i gratuït per a tothom. Per fer ús de determinats serveis, com ara el de préstec o internet, cal tenir el carnet de la biblioteca.

Què es necessita per fer-se el carnet de la biblioteca?
Únicament, la presentació del DNI o passaport. Els menors de 14 anys necessiten una autorització signada del pare, mare o tutor legal i portar el DNI/NIE si el tenen. La butlleta d’autorització s’haurà d’emplenar a la biblioteca. El carnet és gratuït.

Cal tenir el carnet de la biblioteca per endur-se documents en préstec?
Sí. Cal portar-lo sempre que es vulgui fer ús d’aquest servei.

Quants documents i quant temps es poden tenir en préstec?
Cada usuari es pot emportar:

  • 15 materials en suport paper (llibres o revistes) durant 30 dies
  • 6 dvd durant 30 dies
  • 9 altres materials multimèdia (cd, cd-rom,…) durant 30 dies

Com es poden renovar els documents que tinc en préstec?

Es poden demanar fins a 3 renovacions sempre i quan cap altre usuari hagi reservat aquell document i abans que expiri el termini de devolució. Les renovacions es poden sol·licitar: en persona, per telèfon, per correu electrònic o via internet des de l’opció Tràmits en línia.

Puc consultar els documents en préstec i la data en què els he de retornar?
Sí, des del catàleg de les biblioteques, entrant al teu compte de l’espai personal.

Puc reservar documents?

Sí, es poden reservar els documents que estan en préstec (t’arribaran quan siguin retornats) i els exemplars disponibles.

Per fer la reserva cal que t’adrecis al personal de la biblioteca, o bé des del web/catàleg utilitzant l’opció de tràmits en línia.

Quan l’usuari retorni el document prestat, t’avisarem per a que passis a recollir-lo abans d’una setmana. Si has fet la reserva d’un document disponible també rebràs un avís de recollida. Si no hi pots anar personalment, podrà recollir-lo una altra persona degudament autoritzada i identificada. Aquesta persona s’haurà d’identificar mostrant el seu DNI i haurà de dur fotocòpia del teu DNI i aquesta autorització correctament emplenada.

Què passa si torno els documents amb retard?
Per al bon funcionament del servei de préstec et recordem que has de ser puntual a l’hora de retornar els documents. Per cada dia de retard i document en préstec, el teu carnet rebrà 1 punt de demèrit. Per cada 50 punts, el carnet quedarà bloquejat durant 15 dies. Passat aquest temps, el carnet tornarà a estar operatiu.

Com es poden saber les noves adquisicions que ha rebut la biblioteca?
Les biblioteques de Pineda de Mar elaborem el butlletí “Un xic de tot” en el que incloem les novetats més destacades que s’incorporen als fons de les biblioteques. La publicació és mensual i la podràs consultar en l’apartat novetats d’aquesta pàgina. També pots consultar l’apartat Novetats del catàleg Aladí.

M’interessa proposar la compra d’un document, què he de fer?
Pots proposar l’adquisició d’un document no existent a la biblioteca enviant-nos un correu electrònic a l’adreça b.pineda.msm@diba.cat, adreçant-te al taulell d’informació de la biblioteca o omplint el formulari “proposar la seva compra “. La biblioteca valorarà la teva proposta.

Com puc saber si un determinat document està a les Biblioteques de Pineda de Mar?
A través de la consulta del catàleg de les biblioteques. Limita la cerca al municipi de Pineda de Mar si només vols consultar el catàleg de les Biblioteques de Pineda de Mar.

Quant costa connectar-se a internet a les biblioteques?

El servei de connexió a internet és gratuït. Només el servei d’impressions o gravacions té un petit cost. Pregunta a la biblioteca.

Qui pot connectar-se a internet?
Tothom pot accedir a internet de forma gratuïta des dels ordinadors de les biblioteques. Només cal portar el carnet de la biblioteca, identificar-se introduint el número d’usuari que consta al carnet de la biblioteca i el PIN. Recorda que inicialment el PIN és la teva data de naixement (ddmmaaaa).

Com puc reservar un ordinador per accedir a internet?
Les reserves es poden fer des dels ordinadors públics de les biblioteques (internet o catàlegs) i a través d’internet. També pots fer-ho a través de l’opció Tràmits en línia (Internet i +)

Tens un màxim de 50 sessions mensuals limitades a tres sessions diàries per biblioteca. Has de tenir en compte que les sessions reservables sempre són entre hores en punt.

Hi ha connexió Wi-Fi a les biblioteques?
Sí. Per fer ús del servei és necessari que l’usuari tingui una targeta de xarxa al seu ordinador correctament configurada i que disposi del carnet de les biblioteques ja que el seu número de carnet i el PIN del seu compte de l’espai personal serviran com a validació per entrar a la xarxa.

Puc crear o editar documents?
Sí. Tots els ordinadors amb connexió a internet disposen també de programari d’ofimàtica. També pots fer ús de memòries auxilars (USB, CD, DVD,…) i imprimir el que necessitis. Aquest últim servei té un petit cost. Pregunta a la biblioteca.

Necessito informació sobre un tema i no sé com buscar-laEt pots adreçar al personal de la biblioteca. T’assessorarem en l’ús de les eines de cerca i t’ajudarem a trobar la informació que necessitis.
També pots utilitzar el servei d’informació en línia de la Xarxa de Biblioteques de Barcelona Pregunta a la biblioteca. Aquest servei és atès per bibliotecaris, que respondran les consultes en un termini màxim de 72 hores (el temps de resposta es pot allargar en caps de setmana i festius).

No trobo un document al catàleg de les Biblioteques de Pineda de Mar, què puc fer?
Pots buscar des del catàleg a la resta de biblioteques de la Xarxa. Si no pots desplaçar-te a buscar-lo a la biblioteca que el té, pots anar a la biblioteca més propera i demanar que te’l portin abonant el preu públic corresponent (préstec interbibliotecari).
També pots fer-nos arribar un correu electrònic amb la proposta de compra del document, i si es considera d’interès general el tindrem en compte a l’hora de fer noves adquisicions de fons. Si, a més, ens has deixat les teves dades de contacte, t’avisarem en primer lloc quan ens arribi.