Preguntes més freqüents

Qui pot utilitzar la biblioteca?
L’accés a la biblioteca és lliure i gratuït per a tothom. Per fer ús de determinats serveis, com ara el de préstec o internet, cal tenir el carnet de la biblioteca.

Què es necessita per fer-se el carnet de la biblioteca?
Únicament, la presentació del DNI o passaport. Els menors de 14 anys cal que omplin la butlleta d’autorització que us donaran a la biblioteca i una fotocòpia del DNI o passaport del pare, mare o tutor. El carnet és gratuït.

Cal tenir el carnet de la biblioteca per endur-se documents en préstec?
Sí. Cal portar-lo sempre que es vulgui fer ús d’aquest servei.

Quants documents i quan temps es poden tenir en préstec?
Cada usuari es pot emportar:

  • 15 materials en suport paper (llibres o revistes) durant 30 dies
  • 6 dvd durant 30 dies
  • 9 altres materials multimèdia (cd, cd-rom,…) durant 30 dies

Com es poden renovar els documents que tinc en préstec?

Es poden demanar fins a 3 renovacions sempre i quan cap altre usuari hagi reservat aquell document. Les renovacions es poden sol·licitar: en persona, per telèfon o via internet des de l’opció Tràmits en línia.

Puc consultar els documents en préstec i la data en què els he de retornar?
Sí, des del catàleg de les biblioteques, entrant al teu compte de l’espai personal.

Què passa si torno els documents amb retard?
Per al bon funcionament del servei de préstec et recordem que has de ser puntual a l’hora de retornar els documents. Per cada dia de retard i document en préstec, el teu carnet rebrà 1 punt de demèrit. Per cada 50 punts, el carnet quedarà bloquejat durant 15 dies. Passat aquest temps, el carnet tornarà a estar operatiu.

Com es poden saber les noves adquisicions que ha rebut la biblioteca?
Les biblioteques de Pineda de Mar elaborem el butlletí “Un xic de tot” en el que incloem les novetats més destacades que s’incorporen als fons de les biblioteques. La publicació és mensual i si vols rebre-la per correu electrònic has d’informar la teva adreça al personal de la biblioteca o afegint la dada, personalment, a través del teu compte de l’espai personal. També pots consultar l’apartat Novetats del catàleg Aladí.

M’interessa proposar la compra d’un document, què he de fer?
Pots proposar l’adquisició d’un document no existent a la biblioteca enviant un correu electrònic a l’adreça b.pineda.msm@diba.cat i també el pots proposar adreçant-te al taulell d’informació de la biblioteca. La biblioteca valorarà la teva proposta.

Com puc saber si un determinat document està a les Biblioteques de Pineda de Mar?
A través de la consulta del catàleg de les biblioteques. Limita la cerca al municipi de Pineda de Mar si només vols consultar el catàleg de les Biblioteques de Pineda de Mar.

Quant costa connectar-se a internet a les biblioteques?

El servei de connexió a internet és gratuït. Només el servei d’impressions o gravacions té un petit cost. Pregunta a la biblioteca.

Qui pot connectar-se a internet?
Tothom pot accedir a internet de forma gratuïta des dels ordinadors de les biblioteques. Només cal portar el carnet de la biblioteca. Cal identificar-se introduint el número d’usuari que consta al teu carnet de la biblioteca i el PIN. Recorda que inicialment el PIN és la teva data de naixement (ddmmaaaa).
Els tutors dels menors de 14 anys han d’informar a la biblioteca si decideix donar autorització a l’infant per accedir a Internet.

Com pur reservar un ordinador per accedir a internet?
Les reserves es poden fer des dels ordinadors públics de les biblioteques (internet o catàlegs) i a través d’internet. També pots fer-ho a través de l’opció Tramits en línia (Internet i +)

Hi ha connexió Wi-Fi a les biblioteques?
Sí. Per fer ús del servei és necessari que l’usuari tingui una targeta de xarxa al seu ordinador correctament configurada i que disposi del carnet de les biblioteques ja que el seu número de carnet i el PIN del seu compte de l’espai personal serviran com a validació per entrar a la xarxa.

Puc crear o editar documents?
Sí. Tots els ordinadors amb connexió a internet disposen també de programari d’ofimàtica. També pots fer ús de memòries auxilars (USB, CD, DVD,…) i imprimir el que necessitis. Aquest últim servei té un petit cost. Pregunta a la biblioteca.

Necessito informació sobre un tema i no sé com buscar-la

Et pots adreçar al personal de la biblioteca. T’assessorarem en l’ús de les eines de cerca i t’ajudarem a trobar la informació que necessitis.
També pots utilitzar el servei d’informació en línia de la Xarxa de Biblioteques de Barcelona Pregunta a la biblioteca. Aquest servei és atès per bibliotecaris, que respondran les consultes en un termini màxim de 72 hores (el temps de resposta es pot allargar en caps de setmana i festius).

No trobo un document al catàleg de les Biblioteques de Pineda de Mar, què puc fer?
Pots buscar des del catàleg a la resta de biblioteques de la Xarxa. Si no pots desplaçar-te a buscar-lo a la biblioteca que el té, pots anar a la biblioteca més propera i demanar que te’l portin abonant el preu públic corresponent (préstec interbibliotecari).
També pots fer-nos arribar un correu electrònic amb la proposta de compra del document, i si es considera d’interès general el tindrem en compte a l’hora de fer noves adquisicions de fons. Si, a més, ens has deixat les teves dades de contacte, t’avisarem en primer lloc quan ens arribi.

Anuncis